Besparing op Logistieke kosten

Klant vraagt: “Wil je de logistieke afdeling ondersteunen om de transportkosten in kaart te brengen en daar waar nodig efficiëntie slagen in het vervoer te maken”.
Om de logistieke kosten te verlagen, wil logistiek graag hun pallets tweehoog gaan verladen. Omdat de productielocaties wereldwijd verspreid zijn en dus ook de toeleveranciers van secondair en tertiaire verpakkingsmateriaal wereldwijd verschillend zijn, is het moeilijk om te beoordelen of de verpakking stevig genoeg is om de draaglast te kunnen dragen tijdens transport.
De besparing van transportkosten mag niet leiden tot product beschadiging.
Als verpakkingstechnoloog is advisering belangrijk bij dergelijke opdrachten. Het aangeven hoe je het efficiënts het laag hangend fruit kunt plukken en hoe je producten die een te kleine impact hebben links kunt laten liggen.
Logistieke afdeling beheert magazijn met duidende verschillende producten, deze worden via verschillende verzendmethodes wereldwijd verzonden.
Om zorg te dragen dat logistiek ook zonder tussenkomst van een verpakkingstechnoloog aan de selectie van dit aantal producten kon beginnen heb ik een Box Compressie Test calculator en Edge Crush (kantstuik) Test calculator gemaakt.
De BCT / ECT calculator is gemaakt door toepassing van:
• Mc Kee formule,
• Verliesfactoren,
• Papierkwaliteit,
• Transport methode
• Afmetingen van de doos
• Verpakkingsparameters
• Palletkwaliteit
• ASTM richtlijnen

Calculator

Een training voor logistiek, hoe deze calculator te gebruiken, hielp hen om snel de juiste producten te selecteren waarbij in een jaar >$3.000.000 US dollar werd bespaard, door beter gebruik te maken van de transport mogelijkheden.
Niet alle landen gebruiken de ECT test, sommige landen gebruiken hiervoor de Mullen-test (Burst-test) hierdoor is de calculator uitgevoerd met een omreken module.
• Logistieke besparing van >$3.000.000 US dollar in 12 maanden
• Meer universele kwaliteitseisen aan de toeleveranciers.
• Minder transport bewegingen
• CO2 reductie, die bijdraagt aan de duurzaamheid doelstelling van de klant.